Joshua en Sophie op reis

Dag 5 Bryce Canyon NP

We wilde vanmorgen niet al te vroeg richting het park gaan. Het is tenslotte wel vakantie. We vertrokken rond half elf richting Bryce Canyon. Vandaag gaan we onze hele dag besteden aan dit mooie park. Gisteren hebben we al even kennis gemaakt met het park, maar het park is nog veel groter.

We hadden besloten om 2 trails te gaan lopen. De Queens Garden Trail en de Navajo Trail. Deze trails zijn samen goed voor 4,6 km (2,9 miles). De begin van de trail ligt op 8001 ft (2439m) en het laagste punt ligt op 7476 ft (2279m). Alles wat je naar beneden loopt.... dat moet je inderdaad ook weer omhoog.
Het was werkelijk een super mooie wandeling. Als je gesteente van beneden ziet is het nog veel indrukwekkender dan van boven. Wat een inmense hoogte ! Uiteindelijk kwamen we uit in de vallei. Hier kwamen we allerlei mooie bloemen tegen en heel veel Chipmunks.

De Queens Garden trail ging op zijn retour naar boven en toen zijn wij verder gegaan op de Navajo trail. Deze leidde ons nog een stukje door de vallei en daarna begon de klim omhoog. Het was een steille pittige klim van ongeveer een kilometer. We waren erg blij toen we boven waren, maar hadden het niet willen missen. We willen iedereen deze trail aanraden. Het is voor niet ervaren wandelaars goed te doen. Zorg uiteraard wel voor water en wat te eten voor onderweg.

Na de wandeling hadden we wel wat te eten verdiend. We zijn gaan eten bij Bryce Lodge. Het enige restaurant in het National Park. De lodge, wat ook als hotel fungeert, is ingericht als ouderwetse Lodge. Met grote openhaarden en grove houten meubelen. We hebben daar heerlijk genoten van de Bryce Club Sandwich. (zie foto)

Na onze lunch zijn we alle andere view points afgegaan. We waren nog maar net onderweg of we kwamen een groepje Pronghorns(Antilope/gaffelbok) tegen. (zie foto)

We zijn begonnen in het meest zuidelijke view point. Rainbow point, dit is het hoogste punt en ligt op 9115ft(2778m).
Vanuit hier had je een prachtig panoramisch uitzicht over de Canyon. Vervolgens zijn we door gereden langs de andere viewpoints met als bekendste Natural Bridge. Deze rotsformatie (zie foto) ziet eruit, hoe kan het ook anders, als een natuurlijke brug.

Inmiddels was het al later aan het worden en we wilde graag nog even terug naar Inspiration Point. Hier waren we gisteren al geweest maar dat maakte enorme indruk. Als laatste zijn we ook nog even terug gereden naar Bryce Point (zie video). Daarna moesten we toch echt afscheid nemen van het mooie Bryce Canyon NP.
Op aanraden van Elvira (American Vacation) hebben we een volledige dag gepland in Bryce en dat was het absoluut meer dan waard !
We hebben de auto weer vol getankt en zijn terug gegaan naar ons Hotel. Morgen staat vroeg de wekker. Morgen rijden we naar Zion National Park, het laatste park van de Great Circle. De weersvoorspellingen zijn niet veel belovend voor morgen. Hopelijk zijn de weergoden goed met ons gezind en houden ze de neerslag beperkt.

We hebben weer wat nieuwe video's toegevoegd. Uiteraard staan er ook weer nieuwe foto's op.