Joshua en Sophie op reis

Dag 4 Page- Glen Canyon - Bryce Canyon - Bryce City

Vanmorgen zijn we op ons gemakje opgestaan. Na het ontbijt zijn we de spullen gaan pakken . Voordat we op pad gegaan zijn hebben we eerst samen alle reacties doorgenomen. Er waren een aantal vragen en daar zullen we eerst even antwoord op geven.

Marianne vroeg ons hoe het weer was en of we een beetje gezond eten.
Het weer is op zich best goed. Alleen doordat het nog wat vroeg in het jaar is, merk je dat aan de tempratuur. In Las Vegas en bij e Hooverdam liep de tempratuur op tot 30 graden. Bij de Grand Canyon was het zo rond de 16 graden. Alleen de wind die er stond maakte het erg fris in de Grand Canyon. Vandaag bij de Glen Canyon en Bryce Canyon liep de tempratuur op tot tegen de 20 graden. Wij hebben op zich helemaal niets te klagen met een strak blauwe lucht.
De keuze in eten is hier enorm. Je kunt hier van alles krijgen. Je kunt het dus zo gezond en ongezond maken als je zelf wilt ;-)

Dick en Joke vroeg ons wat de afstanden op een dag zijn.
Wij hebben dag 2 de meeste kilometers op een dag gereden. Dit waren er 450. Er zitten naar verwachting nog 1 of 2 dagen tussen van 300 km en de rest zit daar ruim onder. Vandaag reden we bijvoorbeeld 220 km. We hebben er bewust voor gekozen om niet te veel kilometers op 1 dag te moeten rijden. We willen tenslotte ook genoeg zien.

Jan vroeg ons wat de hoogtes waren in de Grand Canyon.
De Grand Canyon aan de zuidzijde heeft als hoogste view point 7400ft. Dat is 2255 meter. We zijn bij Bright Angel Trailhead de Canyon in gegaan. Wij hebben niet de hele afdeling gedaan, want dat zou de gehele dag in beslag nemen en daar moet je flink getraind voor zijn. Het bordje dat vertelde ons dat wij tot 6713ft zijn afgedaald(2046m)
Dat is dus iets meer dan 200 meter. Ik kan je vertellen, dat was weer een behoorlijke klim omhoog !

Als er nog meer vragen zijn, stel ze dan gerust. Wij proberen dan antwoord te geven.

We vertrokken na het lezen van de reacties richting de Glen Canyon dam. Deze ligt 5 minuten rijden van Page af. De Glen Canyon dam is de scheiding tussen Lake Powell en de Colorado River. Hij is 216 meter hoog en 475 meter breed. Bij deze dam ligt ook de op 2 na hoogste boogbrug van de Verenigde Staten. Deze Glen Canyon Bridge bracht ons over de Colorado River aan de andere zijde. Vanaf daar zijn we de 89 gaan volgen in Noordelijke richting. Norah Jones aan op de radio en genieten van de omging.

Na ongeveer een klein uurtje kwamen we aan bij de Toadhils. Via het Amerika Forum was ik getipt om daar even te stoppen en naar toe te wandelen. We zijn de auto uitgestapt en op pad gegaan. Het was een mooie wandeling. Het was een dorre vlakte maar absoluut mooi om door heen te lopen. Mooie rotsformaties en vergezichten. En uiteindelijk ook de Toadhils. We waren allebei niet erg onder de indruk, maar de wandeling er naar toe was prachtig.

Na via Kenab en het Dixie National Forrest, kwamen we rond de klok van 14.30 aan in Bryce Canyon National Park. Aangekomen in het park hebben we eerst het visitors center bezocht. Hier draaide een film en was een museum over de historie van Bryce Canyon. Bryce Canyon is onderdeel van de Great Circle. Het park dat we eerder bezochten de Grand Canyon behoort ook tot de Great Circle. Het derde en laatste park van de Great Circle, Zion, bezoeken we later deze week.
Na het kopen van wat souveniers zijn we de Canyon in gegaan. In tegenstelling tot het Grand Canyon NP, mag je hier gewoon met je eigen auto de view punten bezoeken. Eerst Sunrise Point en toe Inspiration Point. Deze laatste heeft 3 view points waarvan de laagtste ligt op 8100ft (bijna 2500m). Het hoogste ligt op ongeveer 300ft hoger. Een behoorlijke klim dus, maar het was absoluut de moeite waard.

We zijn daarna doorgereden naar Bryce Point. Een waanzinige mooie locatie. Je hebt een panoramisch uitzicht waar je stil van wordt. Het was strak helder en volgens de borden kun je meer dan 100 miles(160 km) ver weg kijken. Ik wist niet dat er zo veel kleuren rood bestonden. Magnifiek!

Voor vandaag hebben we even genoeg van dit moois gezien. De zon begint immers onder te gaan en het is tijd om ons hotel op te zoeken. We zijn morgen ook de hele dag in dit National Park. Vlak buiten het NP ligt Bryce City. Hier staat ook ons hotel. Bryce View Lodge. Het is een typisch Amerikaans Hotel. Iedereen heeft er wel een beeld bij. Het is zo een hotel waar de auto voor de deur staat. Ik zal een foto toevoegen. Morgen staat er weer een volle dag NP op het programma.