Joshua en Sophie op reis

Dag 3 Tusayan - Grand Canyon - Page

Vanmorgen zijn we op tijd opgestaan voor ons bezoek van de Grand Canyon. We hebben voor het ontbijt eerst de reacties gelezen op ons verhaal en onze foto's. Het is super leuk om jullie reacties te lezen. Als je het nog niet gedaan hebt of ook als je het al wel gedaan hebt, blijf reageren. Wij vinden het super leuk om op deze manier jullie reactie te lezen.
Zo hebben we inmiddels het antwoord op welke dieren wij gezien hebben gisteren. Dat waren Elanden.

Na het ontbijt zijn we direct naar het visitors centre gegaan. We hebben daar de blauwe schuttle bus gepakt naar Village transfer. We wilde vandaag een stukje de Canyon inlopen. We hebben dit gedaan bij Bright Angel Trailhead. Deze trail gaat tot de bodem van de canyon. Dit hebben wij niet gedaan want daar moet je flink getraind voor zijn. Wij hebben ongeveer een half uur gedaald. Naast een prachtig zicht op de canyon, is het erg mooi om te zie hoe snel je daalt en hoe hoog het dan al is. Na een half uur zijn we omgedraaid en weer terug nar boven gelopen. Dit ging minder snel dan het dalen. Het was een behoorlijk pittige klim, maar het was de moeite waard.

Na onze hike tocht in de Canyon, hebben we de rode Shuttle route genomen richting Pima Point. De shuttle bus service is gratis. In dit national park zijn er 4 verschillende lijnen. Deze rode lijn gaat langs 9 verschillende viewpoints, ten westen van het visitors center. Het ene viewpoint is nog mooier dan het ander. Vanaf Pima point zijn we gaan lopen (1,8 km) naar het Hermits Rest Point.

Na een bezoek aan de westzijde van het park, zijn we met de Shuttle bussen terug gegaan naar het visitors centre. Vanaf daar zijn we in onze auto gestapt en zijn we in oostelijke richting gaan rijden. Ook hier kom je langs vele viewpoints. Uiteraard zijn we op enkele daarvan ook gestopt en hebben we genoten van de vele vergezichten.

Als laatste kwamen we bij het Dessert Viewpoint. Hier is de Colorado river goed te zien. Vanaf dit punt moesten we afscheid nemen van de Grand Canyon. Het is een wereldwonder en het is een fenomenale belevenis. Het is zo mooi om te zien! Het is moeilijk om uit te leggen hoe bijzonder dit is.

Na het bezoek aan de Grand Canyon NP, stond onze trip naar Page op het programma. De 89. Dit is de weg die tijdelijk is omgeleid via de 89T.
Vanacht slapen we in het Comfort inn en Suites Lake Powell. Na het inchecken zijn we lekker een hapje gaan eten. Dit op advies van de concierge van het hotel. Ik kan je vertellen, het was absoluut een goeie tip.

Morgen rijden we richting Bryce Canyon. We kunnen helaas de North kant van de Grand Canyon niet bezoeken. Deze is nog gesloten en door de afsluiting van de 89 zouden we ook flink moeten omrijden. Het is niet een hele lange rit, dus we doen op ons gemakje.

Inmiddels hebben we al wat Video's en foto' s geplaatst. Houd deze pagina' s in de gaten. We zullen er nog mee plaatsen.