Joshua en Sophie op reis

Dag 2 Las Vegas - Hooverdam - Tusayan

Vanmorgen was het tijd voor het eerste ontbijt in Amerika. Dat moet natuurlijk een Starbucks ontbijt zijn :-). Tijdens ons ontbijt hebben we al jullie reacties gelezen. Wij vinden het heel erg leuk dat een aantal van jullie heeft gereageerd. Super leuk om te lezen!

Na het ontbijt en het uitchecken zijn we op weg gegaan. Al snel kwamen we een Walmart tegen en zijn hier gestopt. Sophie keek haar ogen uit, vooral van de grote en van het enorme brede assortiment. Na wat spullen te hebben ingekocht, zoals water, lekker broodje voor onderweg en nog wat dingen die handig zijn voor de komende tijd, zijn we op pad gegaan.

We wisten dat het vandaag een behoorlijk aantal kilometers zouden worden. Voor we echt het lange stuk zouden gaan rijden, zijn we gestopt bij de Hooverdam. Nadat we door de securty waren met de auto zijn we over de dam gereden en hebben onze auto geparkeerd. Daarna zijn we te voet de dam gaan bezichtigen. Het bouwwerk staat er al een behoorlijke tijd. Vandaag de dag hebben we enorm veel middelen om een bouwwerk als deze te maken. In de tijd dat de dam is gebouwd waren deze middelen er niet. Het is in ieder geval enorm knap.

Na een bezoek aan de dam zijn we onderweg gegaan naar Tusayan. De plaats waar we de komende nacht verblijven. Door de wijde vlakte rijden we onder ander via de I-40. We hebben allerlei oude muziek mee genomen, dat geeft toch wel extra sfeer als je door het landschap van Nevada en Arizona heen rijdt. (Houd de video pagina in de gaten, we hebben een stukje van de route gefilmd)

Voor de laatste kilometers van vandaag verlaten we de Interstate. We rijden richting Tusayan. Aangekomen in het het dorpje zien we ons hotel liggen, maar deze laten we nog even voor wat het is. We willen vandaag al wat zien van de Grand Canyon en dus rijden door. Al snel zien we de ingang van het park. Hier moet je de entree betalen. De kosten voor de Grand Canyon zijn $25,-. Echter wij hebben gekozen voor de Annual Pas. Deze kost $80,- Met deze pas kun je alle National Parken en National Forrest bezoeken. De entree voor deze parken hoef je dan niet meer te betalen. Aangezien wij nog wat andere parken ook willen bezoeken is dit voor ons een voordelige oplossing.

Het duurt maar kort voor we bij de parkeerplaats zijn van de Grand Canyon. We lopen richting het Visitors Centre, maar deze is al gesloten.Bij het visitors Centre staat een hert/moose te grazen. Onderweg kwamen we een stekelvarken tegen en nu al een moose Het is een succesvolle wilddag ! We lopen richting de Grand Canyon. Het is werkelijk niet te omschrijven hoe mooi dit is! Ik kan jullie vertellen dat het fenomenaal mooi is, maar dan nog begrijpen jullie niet hoe mooi het is (tenzij je er bent geweest natuurlijk!) We lopen langs Mather Point. Dit is vrijwel het bekendste punt volgens de borden. Hier komen jaarlijks miljoenen mensen. Dit punt is vernoemd naar de voormalige Amerikaanse President.
We hebben ruim anderhalf uur gelopen langs een aantal uitkijkpunten. Iedere 5 meter die je loopt, zie je weer net iets anders en het ene punt is nog mooier dan het andere.
Het is inmiddels tijd om richting het Hotel te gaan. We verlaten het National Park, maar weten dat we er morgen nog veel meer van kunnen zien.

Als we onderweg zijn naar het dorp, stuiten we op een hele groep van dezelfde dieren als die we eerder bij het Visitors centre zagen lopen. We stoppen langs de weg en uiteraard maken we een paar foto's. Het is zo mooi om te zien dat deze dieren hun vrijheid hebben in de National parken.

We rijden verder en checken in bij ons Hotel. Het Holiday Inn Express & Suites Grand Canyon. We brengen onze spullen naar de kamer en kleden ons om voor een duik in het zwembad. Het zwembad is niet erg groot en viel eigenijk een beetje tegen. Wij hebben in ieder geval even gezwommen en genoten van het warme bubbelbad.

Vanavond hebben we gegeten bij " Sophie's Mexican Grill "

We zijn erg druk bezig om de filmpje online te zetten. Helaas wil de wifi nog niet echt mee werken. We hopen deze zo snel mogelijk te plaatsen.

Uiteraard gaan nu ook de foto's online !