Joshua en Sophie op reis

Dag 1 Amsterdam - Houston - Las Vegas

Na ongeveer 8 maanden wachten was het dan vanmorgen eindelijk zo ver. America, here we come.

Om 04.00 uur ging de wekker. Even lekker douchen en de laatste dingen pakken voor ons vertrek. We hadden ruim de tijd en hebben samen op ons gemak lekker ontbeten. Om 05.30 stond Jaap voor de deur om ons te brengen naar Amsterdam Schiphol.

Aangekomen op Schiphol hebben we onze bagage meteen ingecheckt en zijn door de security check gegaan. Er is altijd genoeg te doen op Schiphol. Op de Holland Boulevard hebben we het Rijksmuseum bezocht. Nog even een hapje en een drankje en dan op weg naar gate G7, waar ons vliegtuig al klaar stond. Een Boeing type 777-224ER.
Als je naar Amerika vertrekt krijg je nog een security check alvorens je kan boarden. Er worden je dan nog een aantal vragen gesteld. Voornamelijk gat dit over je bagage en of je deze zelf hebt ingepakt. Dan volgt de controle van de handbage. Riem af, schoenen uit, tablet uit de tas. Nadat alles in orde was bevonden konden we onze plekken in het vliegtuig gaan zoeken. Stoel 40 A en B. Verwachte vliegtijd 10 uur en 45 minuten.

Op onze plekken zijn we van alle gemaken voorzien. We hebben een on-demand video scherm. Met dit scherm heb je keuze uit ruimt 100 films, 50 televisieseries, Documentaires en in flight games. Tijdens onze vlucht worden we voorzien van een warme lunch (Chicken, Beef, Vegetarian) Sophie neemt de chicken en Joshua neemt de beef. Beide is het goed te eten. Tijdens de vlucht worden we ruimt voorzien van drinken. Vele malen komt met langs met allerlei soorten frisdrank, koffie, thee of water.

Tijdens onze vlucht passeren we boven New Foundland een ander vliegtuig. Dit vliegtuig bevind zich zo een 4000ft onder ons en vliegt duidelijk langzamer dan ons. (Houd de video pagina in de gaten. Hier komt een filmpje van)

Na 10 uur en 20 minuten raken de wielen van ons vliegtuig, heel zacht, de grond in Houston. 25 minuten eerder dan gepland. George Bush International Airport, Houston, Texas. Dat is waar we de komende 4 uur ons moeten vermaken. We maken daarom ook geen haast om het vliegtuig uit te komen. Als we uit het vliegtuig stappen gaan we door de gangen onderweg naar de Immigrations. Als niet inwoner van Noord Amerika moet je met een ingevuld Immigrations formulier (ontvang je in het vliegtuig) langs een TSA beamte. Deze vraagt wat je gaat doen in de USA en hoe lang je blijft. Ze nemen hier je vingerafdrukken af en een irisscan. Daarna kun je door naar de Baggagebanden.
Toen we aankwamen bij de Immigrations schrokken we ons een hoedje. Het was heel erg druk. We hebben ruimt 1,5 uur in de rij gestaan voor we aan de beurt waren.

Na de Immigrations hebben we onze koffer opgehaald en 50 meter verder weer afgegeven. Vanaf hier is hij doorgezet naar onze vlucht naar Las Vegas. Vanaf daar moesten we opnieuw door de security check. Hier wordt je handbagage weer volledige gecheckt alvorens je naar je Gate mag. Na ruim 2,5 uur waren we door alle controles heen en hadden we nog voldoende tijd om nog even iets te eten en te ontspannen.

We zijn achteraf erg blij dat we gekozen hebben voor een iets langere overstaptijd op Houston. Er waren behoorlijk wat mensen die in de stress waren toen ze de rij zagen bij de Immigrations. Ik ben er van overtuigd dat er heel wat mensen hun aansluiting hebben gemist. Tip dus voor als u ooit over Houston vliegt. Hou voldoende ruimte tussen de vluchten.

We kwamen precies op de aangegeven boarding tijd aanlopen bij onze Gate (C32). Echter op het bordje stond Delayed. Wat bleek er was een technisch probleem. Verwachtte vertraging ongeveer 30 minuten, maar 20 minuten later dan gepland konden we als nog aan boord gaan van ons vliegtuig. In de Boeing 737-900 hadden we stoel 36 A en B gereserveerd. Het vliegtuig zou helemaal vol zitten, maar toen we eenmaal los van de Gate waren bleek dat we wat passagiers miste. Blijkbaar was het nog steeds erg druk bij de Immigrations. Eenmaal in de lucht vertelde de piloot dat hij inschat dat we de verloren tijd zouden inhalen. Wellicht dat we 10 minuten later aan de Gate zouden staan. Zo rustig als de eerste vlucht was, zo hevig begon de eerste. Na ongeveer 20 minuten begon de Boeing heftig te schudden. Het was een weg met flinke kuilen om het maar zo te zeggen. Gelukkig hield dit vrij snel op en was ook de rest van de vlucht erg comfortabel.

Aangekomen in Las Vegas zijn we direct naar het autoverhuur bedrijf ALAMO gegaan. Uiteraard vertelde de man dat we een hele lichte auto hadden gekozen en dat dit met de heuvels nog wel eens een probleem kan worden. Als we een probleem hebben met de auto dan zonder road side services... ja dat kan toch wel een probleem worden! We hebben er allemaal niet op geregeerd. Wat is het resultaat......
We hebben een prachtige ruimte Hyundai Accent. (foto toegevoegd bij de foto's)

Vanaf de huurauto center zijn we over Las Vegas Boulevard naar ons hotel van vannacht gereden. Excalibur. Wat een belevenis en wat een drukt hier in het grote Las Vegas.

We hebben een klein stukje gelopen over de strip om even het gevoel van Las Vegas te krijgen. We hebben gekeken naar een prachtige show van de fonteinen van het Bellagio hotel. Nu weer terug op de kamer. We zijn alle twee erg moe. We zijn inmiddels 27 uur op. Als ik dit schrijf is het hier 22.20 uur en is het in Nederland 07.20 uur.

We hebben geen WIFI op de kamer. Ik ga me best doen om de foto's online te zetten. Mocht dat vandaag niet lukken. Dan komen ze morgen. (Video's volgen later deze week)

Dag 1 zit erop. De kop is eraf! Het was een lange vermoeiende dag. Maar het was het absoluut waard!