Joshua en Sophie op reis

Dag 21 Knysna

Vanmorgen moesten we echt heel vroeg weer op. Om 06.00 u vertrek de bus richting Plettebaai voor een Walvisvaart. Het was nog ruim een uur rijden en om 07.15 uur begon de uitleg van de excursie.

We werden gebriefd over de veiligheidsvoorschriften en moesten ook een veiligheidsvest aan. Vanaf het strand werd de boot door een tractor het water in geschoten en toen kon onze tocht beginnen.

We vaarde iets van ongeveer 10 min op volle kracht er zaten 2 motoren van 250pk per stuk achter, dus het ging behoorlijk snel toen wee stil lagen, dook er meteen een walvis (zuidelijke walvis) boven water. Wat een enorme ervaring. We zagen hem meerdere keren boven water komen. Het is lastig om deze prachtige beesten te fotograferen. We vaarde nog een stuk door en kwamen daar twee bultrug walvissen boven water. Een moeder en haar kind. Meerdere keren kwamen deze prachtige beesten boven water. Echter door de deining van de zee en de korte momenten waarop ze boven zee niveau zijn, heb ik maar een paar foto's kunnen schieten. Helaas liet geen walvis die grote mooie staart zien.

Vanmiddag hebben we genoten van de faciliteiten van het hotel genoten en lekker gerelaxed. Er komen namelijk nog drukke dagen aan.

Vanavond opnieuw genoten van de Italiaan. Hebben alleen vanavond Hendrine uitgenodigd voor een diner. Helaas verliep de bediening niet helemaal top. Het eten was daar in tegen gewoon weer lekker.

Jan en Paula

Gaaf hoor !

Merel

Wow walvissen!!! Wat vet! Dat met dat bootje klinkt echt super kicken! Veel plezier !!!

Nicolette

Niet erg om zo vroeg uit je bedje te moeten om walvissen te spotten toch ?
Bijzonder denk ik...ik heb t zelf helaas nog nooit mogen ervaren ?

En ik dacht lees ik t nou goed mbv n tractor wordt jullie boot t water ingeschoten. Bizar ?

Anne-Marie

Wat geweldig om walvissen van dichtbij te zien! De ervaring zelf is vast beter dan een foto ?

Manouk

Oh zo gaaf om al die mooie beesten van zo dichtbij te zien :)

Jaap en Coby

Wat een toffe beleving zeg echt waanzinnig
Weet je nog welke dieren je allemaal gezien hebt, dat zijn er inmiddels toch wel veel.
Geniet er nog maar van de laatste dagen
Heel veel plezier nog

Anita

Leuk, zo,n walvis tocht!
Bij die Italiaan hebben wij ook heerlijk buiten gegeten, heel lekker!
Fijne reis verder!

Jan

Bultruggen, walvissen, veiligheidsvest, relaxen en Italiaans eten. Feestdag voor jullie! Wel vroeg op. Je moet er wat voor over hebben..... succes!

Sandra

om deze oer oude zoogdieren in het wild te mogen aanschouwen, ongelooflijk geweldig, er straalt een enorme magische kracht af van die dieren, ben altijd onder de indruk en voel me klein als mens, heb ze nog nooit in het "echt" gezien, zou met ze willen duiken zelfs. xxxx

Jaap V

Ik geniet van alle mooie verhalen en foto's die jullie maken nog veel plezier daar en geniet er nog van.
En nog en fijne reis verder.