Joshua en Sophie op reis

Dag 20 Port Elisabeth - Knysna

Vanmorgen vertrokken we om half negen vanaf het hotel en reden we naar de grootste vlag van Zuid Afrika. Hier vindt je ook een standbeeld voor de eerste gekleurde docenten En, hoe kan het ook anders een beeld van Nelson Mandela.

Na deze prachtige plek verlieten we dan ook echt Port Elisabeth op weg naar Tsitsikamma National Park. Dit prachtige park is naast het Kruger National Park en HluHluwe, het bekendste park van Zuid Afrika. Het park ligt langs de prachtige tuinroute en staat bekende op de prachtige live shows van de Indische Oceaan. Het water spat hier tegen de rotsen aan. Een geweldige gezicht. Het water laat hier zien hoe sterk het is. In dit park heb je verschillende wandel trials. Wij hebben de mountain trial hier gelopen. Deze trial brengt je met 2034 treden bij de hangbruggen boven de oceaan. Deze 3 bruggen geven je een prachtig gezicht over de Indische Oceaan. De spectaculaire vergezichten krijg je tijdens de trial. Je kijkt dan door de begroting richting de sterke Indische Oceaan. Gelukkig hebben we goed internet en staan de foto's inmiddels online !

Na een bezoek aan de hoogste bungybrug ter wereld rijden we door via Knysna. Dit prachtige natuurgebied, waar we eigenlijk morgen en excursie zouden maken, is eerder dit jaar afgebrand. Het hele gebied inclusief bewoners, hotels, flora en fauna is totaal verwoest. Er begint al weer wat groen te groeien gelukkig. De komende 3 jaar is er geen bezoek mogelijk in het Knysnapark.

We rijden door naar ons hotel voor de komende 2 nachten. Het Wilderness hotel. Een wat groter hotel met behoorlijk wat kamers. Gewoon kamers die voldoen aan dat waar het aan moet voldoen.

Vanavond eten we bij een siciliaan heerlijke maaltijden

*****************

Bedankt voor al jullie leuke reacties! Het is zo leuk om jullie reacties te lezen.

Dus Blijf aub reageren !

Marianne

Prachtige foto's vanuit het park zeg. Wat een uitzicht.

Anita

Bijzonder mooie plek, die wandeling naar de hangbruggen, wij hadden spierpijn van al die trappen en wat was het water koud daar.
Wij zaten ook in hotel the Wildernes, best oud, maar verder prima.
Veel plezier verder met de reis, jullie gaan nog veel moois zien.

Jan

Zo te lezen is het Tsitsikamma National Park een stukje ruige natuur met veel waterkracht! Nouwelijks te bevatten wat de Indisch oceaan teweeg brengt. Een Mountain trail met 2034 treden? Josh je bent vast wel een paar kilo kwijt! Zonde dat een mooi stuk natuurgebied is verwoest en mooi dat de natuur zichzelf kan herstellen! Siciliaans en een goede nachtrust n het vooruitzicht! Kan niet beter hè! Geniet ervan.

Cor en Ria Schuitemaker

Prachtige natuur en mooie kleuren... Bijzonder gezicht die hangbruggrn, best wel spannend om dáár over heen te gaan pfff net al dat water geweld. Mooie plaatjes gemaakt...

Jaap en Coby

Nog 1 week te gaan. Jullie zullen ook wel moe zijn van het reizen en de indrukken.
Als je terug bent heb eigenlijk vakantie nodig om uit te rusten.
Het is wel weer een reis om nooit te vergeten.
Geniet nog maar lekker van de laatste week.

Sandra en Mark

Jullie zijn bevoorrecht om zo'n reis te kunnen maken, geniet ervan, droom er ook van om dit nog eens te gaan doen, wat een impressie alleen al op de foto's je kunt de warmte, de stof en het water bijna "ruiken", maar dat komt misschien omdat wij in Gambia zijn geweest, heeft er wel wat weg van '-)))