Joshua en Sophie op reis

Dag 19 Port Elisabeth

Op zo een lange reis met een groep merk je dat met 2 weken + de vermoeidheid toe slaat en dat er daar door wat irritaties en/of problemen kunnen ontstaan. Dit waren een van de eerste woorden van Hendrine tijdens onze vakantie.

Vandaag konden we rustig en ontspannen opstarten. Om 9 uur aan het ontbijt en om half 11 verzamelen om met de bus op pad te gaan voor mogelijk de laatste keer game drive.

We zagen niet heel veel dieren, maar wel enorm veel olifanten, buffels, wrattenzwijne, koedoe's, Impala's. We hadden ook een prachtige ervaring met olifanten. Een moeder een zus en een jong stonden met an 3e te grazen in het veld. Wij bewonderde ze van een klein afstandje. Echter na een 15 min merkte we aan de moeder dat ze naar de overkant van de weg wilde en dat ze ons te dicht bij vond staan. Ze wapperde met de oren en gaf signalen dat ze echt wel wilde dat wijn uit de weg gingen. Het werd echt even spannend in de bus, waar we maar met vier personen in zaten.

Je kom namelijk vanmorgen kiezen om met de bus het park in te gaan of tegen een meerprijs van 340 rand pp mee te gaan op een 4x4 game drive. Het grootste gedeelte zou met de 4x4 gaan maar 6 mensen niet. Echter toen wij aankwamen bij het Addo NP deed onze oudste reiziger erg raar. Hij praatte raar en leek verward. Wij vreesde op een kortsluiting of misschien wel erger. De reisleidster is bij hem gebleven en op dit moment, maakt hij het naar omstandigheden goed. Hij heeft een te hoge bloeddruk en men verwacht dat het de oververmoeidheid is.

Wij stonden dus tegen over die 3 olifanten en besloten om met de bus achteruit te rijden om dat het onmogelijk was om vooruit te rijden. De olifanten stokennover en het was een prachtig gezicht. Wat is de natuur verschrikkelijk mooi! Wat een prachtige ervaring.

Terug bij het hotel hebben we ons even opgefrist en zijn op pad gegaan voor een hapje en een drankje. Morgen verlaten we dit hotel om op pad te gaan richting de wilderness. Morgen onderweg eerst nog een prachtige wandeling!

Foto's volgen!!!!

Nicolette

Intensief dagje voor jullie met afwisselende ervaringen...mooi en intens.
Beide gelukkig met (redelijke) positieve afloop.

Verders wandelse morgen !

Greetz....

Jan

Big 5 day! Onder de indruk van jullie verhaal over de olifanten! Vermoeidheid, temperatuur en ander voedsel kan zeker een rol spelen maar jullie kennende laten jullie je niet zo snel uit het veld slaan. Een hapje en een drankje doet wonderen! 3 Foto's ontvangen (van de olifanten) Wat een mooi gezicht deze jumbo familie! Morgen safaridag! Speerpunten geslepen?

Henk

Dan maar voor de rest van de dieren naar de dierentuin

Jaap en Coby

Lijkt mij best angstig als moeder olifant je even tot de orde roept
Wat een waanzinnige reis
Ik hoop dat het goed gaat met je mede reiziger
Nog veel plezier deze week en langzaam weer afbouwen naar het gewone leven

Anita

Hoi Joshua en Sophie.
Wij zij terug uit Curacao, was heerlijk. Genoten.
Jullie verhalen terug gelezen en beleef zuid Afrika opnieuw.
Wat een afstanden daar hè? Vanaf Knysna ga ik weer herkenning lezen. Wat een prachtige zuidkust! Echt schitterend.
En vermoeiend ook, maar zo de moeite waard.
Veel reisplezier verder, het prachtige Kaapstad enzovoort komt voor jullie nog.

Jan en Paula

Zo,dan is het toch wel even spannend met die grote oliefant,ze kunnen dan best wel gevaarlijk zijn als er baby olifanten bij zijn .we hopen dat het beter gaat met jullie reisgenoot.

Wim

"We zagen niet heel veel dieren, maar wel enorm veel olifanten, buffels, wrattenzwijnen, koedoe's, Impala's".
Ik moest er even om glimlachen, keek nog even om me heen en nee hoor geen olifant, buffel etc. te zien hier, het regent in NL vandaar denk ik...

Is de "oudste" weer fit?

Sandra

niet veel dieren........ lijken me toch genoem olifanten, zwijnen, koedoe's, impala's, buffels!!!
maar voor jullie misschien niet gezien hetgeen jullie al ervaren hebben maar voor mij, als SA leek, toch best heuul veul diertjes....... en gezien de irritatie, jullie zijn er toch? Komt helemaal goed!
Geniet er nog van, zal een hele verandering zijn als jullie terug zijn! Hier ook een dierentuin maar dan "andersom" ;-)))))