Joshua en Sophie op reis

Dag 18 Wild Coast - Port Elisabeth

We vertrekken vandaag uit het paradijs aan de kust van Chinesta. Inmiddels zijn we in het gebied van de Oostkaap aangekomen. Dit gebied ziet er echt totaal anders uit dan dat we eerder deze reis hebben gezien. Kenmerkend is dat er de afgelopen 2 weken in dit gebied regen is gevallen. Hierdoor zie je dat het hier helemaal groen is en dat de bloemen in bloei komen. Het is hier tenslotte lente nu. Het zuidelijk halfrond is namelijk tegenoversteld als het noordelijk halfrond. Als het bij ons (nederland) zomer is, dan is het in Zuid-Afrika winter en zoals nu is het in Zuid Afrika lente en in Nederland herfst.

We kunnen niet naar het geplande Grahamstown. Er zijn hier ongeregeldheden en daardoor heeft de gids er voor gekozen om langs de kust te blijven rijden.

We zien prachtige lagunes die ontstaan vanuit de Indische Oceaan. Als het hoog water is lopen de lagunes vol. Je krijgt hier prachtig helder water. Langs de kust zagen we mooie kleine dorpjes waar voor de rijke een tweede huis gekocht werd.

Uiteindelijk rijden we de stad Port Elisabeth binnen.

Port Elizabeth is een stad in Zuid-Afrika, in de provincie Oost-Kaap. Deze havenstad ligt aan de zuidkust van het land aan de Algoabaai op de scheiding van de Indische Oceaan en de Atlantische Oceaan. Port Elizabeth heeft de bijnaam 'the windy city'

We rijden langs de haven en het WK stadion naar de boulevard waar ons hotel staat. Het is een oud Engels uitziend hotel. Complete kamers en alleen helaas weer niet er goed internet.

Ik hoop dat ik de foto's geüpload krijg. Anders volgen deze Z.S.M.

Morgen het laatste park van deze reis waar o.a. de Big 5 woont.

Sandra

wat ontzettend mooi, je kan zo reisleider worden ;-) x

Henk Roelofs

Jij heb vroeger op school goed opgelet bij aardrijkskunde !

Nicolette

Leuk om weer te lezen !

Jan en Paula.

Leuk weer om te lezen hoe jullie de reis beleven ! Nu duimen voor de big five!

Cor en Ria Schuitemaker

Echt indrukwekkend jullie reis... Jullie hebben volgens mij hebben nog lange tijd nodig om alles te beseffen, geweldig hoor...

Jan

Vanuit het paradijs naar "Het is weer lente in de ogen van....... Vul maar in Josh! Toch wel apert deze klimaat verandering binnen 3 weken tijd. Jammer van Grahamstown..... met zijn oudste Oost Kaap, Rhodes university. Dat er ongeregeldheden zijn is niet vreemd gezien zijn geschiedenis waarin 9 grensveldslagen hebben plaatsgevonden. Ach die Britten toch.... Een prachtige trip langs de goudkust met lagunes. Apartheid? Port Elizabeth.... Brits toeval? Leuk om het WK stadion gezien te hebben! Beter een goed hotel zonder goed internet dan....De foto's zien we wel! En jullie hebbener al zoveel geplaatst toch? Benieuwd naar de Big 5 van morgen!

Marianne

Spannende dag.

Anne-Marie

Prachtig. Hoop dat jullie de laatsten van de 5 zullen zien. Blijf genieten lieverds ???