Joshua en Sophie op reis

Dag 16 Drakensbergen - Wild Coast

Foto's komen Morgen!

Het is vandaag een van de langste busdagen de reis. We reiden vandaag ruim 500 km in de richting van de Wild Kust. Tijdens onze reis vandaag vieren we de reis van Anja. We zingen met z'n allen en ze krijgt van Hendrine een mooi cadeau.

De eerste grotere plaatst die we tegen komen is Kockstad. Deze staat bekend omdat hier vroeger de eerste staatsscholen waren en daarnaast ontstond hier de eerste kostschool van zuidelijk Afrika. Deze werd net als de staatsscholen gefinancierd door de staat.

Na een korte snelle lunchsstop rijden we door naar naar Mthata (Umthata) de laatste woonplaats Nelson Mandela. Het plan was hier om het museum van Nelson Mandela te bezoeken. Helaas was dit museum door omstandigheden gesloten en moesten we een bezoek dit museum vergeten. Wel konden we op afstand een bezoek brengen aan het voormalige huis van Nelson Mandela. Op ongeveer 500 meter afstand mogen er foto's gemaakt worden. Het is een enorm groot huis wat volledig omheind is.

We moeten nog ongeveer 2 uur rijden naar de Wild Coast. We hebben daar een accommodatie op 50 meten van het strand en op 100 meter van de Indische Oceaan. Een prachtige kamer, een mooi uitzicht. Vanavond hebben we de verjaardag van Anja gevierd, met Champagne En wijn!

We hebben vandaag al iets geregeld voor ons voor het einde van de trip. Een soort mooie afsluiter, maar wat dat ga ik jullie nog niet verklappen! Hahaha dan moeten jullie ons blijven volgen.

We hebben in ons huidige hotel weer wat beter internet. Vanaf vandaag hoop ik alle foto's van alle dagen online te krijgen. Kijk dus vanaf morgen middag alle dagen nog even terug, want van een aantal dagen heb ik niet alle foto's kunnen plaatsen.

Wij zijn benieuwd naar jullie reacties op onze verhalen, foto's en videos.

Morgen een rustige dag langs het strand!

Jaap en Coby

Je maakt ons wel nieuwsgierig (ze hebben daar toch geen Disney world) whahaha. We zijn echt benieuwd naar de foto's.
Tjeetje het is wel weer een reis vol avontuur.
Grt. Van ons

Jan en paula

Spannend hoor !

Anne-Marie

Sjeeee wat een kilometers maken jullie zeg. Benieuwd naar de foto's xxx

Henk Roelofs

Go 50 meter strand is ook erg veel!

Jan

Jammer dat jullie een bezoek aan het Mandela museum moesten overslaan. Maar het laatste huis van Mandela op 500 meter (wat zie je dan?) Maakt het weer een beetje goed. Kockstad? Bijzondere naam.... en een verrassing aan de Wild Coast? Josh en Sophie..... jullie houden het wel netjes hè. Zonder gekheid...... zo'n dag kan natuurlijk niet meer stuk als er iets met alcohol wordt geschonken hè Josh! Geniet ervan!