Joshua en Sophie op reis

Dag 15 Drakensbergen

Vanmorgen vroeg op om vandaag de trip te maken naar de Sanipass. Vanaf ons hotel vertrekken we naar het dorpje Unterberg. Vanaf daar stappen we over voor een 2,5 durende off the Road naar lesotho

Lesotho is een land in Afrika dat geheel wordt omgesloten door Zuid-Afrika. Bij het verwerven van de onafhankelijkheid op 4 oktober 1966kreeg het toenmalige Basutoland de naam Koninkrijk Lesotho. Een gekozen regering werd in ere hersteld in 1993. De hoofdstad van Lesotho is Maseru. Het land is lid van het

Een rit die zorgde voor vele hobbels en kuilen in de weg. We stopte vrij regelmatig op diverse uitkijkpunten. We zaten vandaag samen met Mario en Anja in de auto en we hebben heel veel lol gehad met elkaar. We zongen diverse liedjes. Deze weg mag dus alleen bereden worden door 4x4 auto's

Voor we boven aan kwamen moesten we eerst weer langs de grensovergang bij Zuid Afrika om vervolgens vanuit daar 8 km door niemandsland te klimmen. Een afstand van ruim 1750 meter hoogte naar 2873 meter hoogte waar de grens post van Lesotho is.

Toen de grens formaliteiten waren voldaan zijn we doorgereden naar een bergdorpje waar we iets meer uitleg kregen over de leefwijze van de mensen in Lesotho. Ze lieten ons een zelfgemaakt brood proeven en lieten ons meer weten over de geschiedenis van Lesotho.

Na dit bezoek reden we voor de lunch door na de hoogste pub van het zuidelijk halfrond, hier genoten we een heerlijke lunch om vervolgens weer terug af te dalen via de Sani pass naar ons vertrek punt. Deze prachtige bergweg, langs de mooie Drakensbergen levert mooie plaatjes op en zorgt voor mooie herinneringen.

Vandaag niet een heel lang verhaal. Vroeg onder de wol! Morgen een lange dag in de planning naar de Wild Coast. 07.15 uur vertrekken.

Foto's volgen .... slecht internet

Anne-Marie

Maak je geen zorgen om het internet ?? geniet maar lekker van jullie reis xxx

Jan en Paula

Gezellig dat jullie leuke reisgenoten hebben om samen van de vakantie te genieten en lol te hebben .

Jan

Zo dus vandaag op grote hoogten! Lijkt me een mooie ervaring met een 4x4! Knie- en scheenbeschermers nodig gehad? Zonder gekheid het uitzicht was adembenemend kan ik mij zo voorstellen. De hoogste pub van het zuidelijk halfrond, bijzonder lunch lijkt me! Drakenbergen, een groot gebied met vele gezichten. Mooi dat jullie zo genoten hebben.