Joshua en Sophie op reis

Dag 13 St. Lucia - Durban

Vanmorgen vertrokken we al op tijd van ST. Lucia. We lieten de Hippo's achter ons en reden in de richting van de derde grootste stad van Zuid Afrika. Ook de meest criminele stad van Zuid Afrika. Durban.

Als we de stad binnenkomen worden we gewaarschuwd dat het een criminele stad is en dat het niet toegestaan is voor ons om alleen op straat te lopen. Het is te gevaarlijk. Vragen of iemand een foto van je maakt, kost jouw her bezit van je telefoon.

We bezoeken het stadscentrum doormiddel van een tour met onze bus. Preggi (onze chauffeur) is geboren en getogen in Durban. Na een indruk van de stad te hebben gekregen rijden we naar ons hotel in het noorden van de stad. Het is eigenlijk al buiten de stad, maar wel vlak bij het hotel.

Voor we bij ons hotel staan neemt Preggi ons mee naar een typisch Indiaas restaurant. Hier krijgen we een fantastische pallet aan smaken te proeven. Even iets anders dan Afrikaans.

We komen op onze kamer en slapen in Holiday inn. Het voelt vertrouwd, even voelt het alsof we inchecken in een Amerikaans hotel. Alles klopt aan de kamer. Mooie bedden, prachtige badkamer met een goeie douche. Gewoon een kamer waarvan je weet. Dit klopt allemaal. Helaas was het vorige hotel dit niet helemaal in orde.

Na het inchecken en onze zwemkleding te hebben aangetrokken, zijn we naar het strand gegaan en hebben we even bij de zee gestaan. Helaas was de zee erg ruig en zou het onverantwoord geweest zijn om te gaan zwemmen. Wel even lekker om in de Indische Oceaan gezeten te hebben. Het was lekker water.

Na onze strand ervaring hebben we lekker een Ceaser salade gegeten. We zaten nog behoorlijk vol van de indiaase lunch van vanmiddag.

Morgen een lange bus dag met een bezoek aan een Mandela monument.

Jan en Paula.

Geniet maar lekker van de luxe van het hotel en het strand ,dan kun je er weer even tegen .Op naar het volgende !

Anne-Marie

Fijn dat je even hebt kunnen relaxen, even opladen voor de indrukken die nog gaan komen! Xxx

Marianne

Leuk. Heel andere dag zo. Klinkt ook niet verkeerd. Veel plezier xxx

Jan

Durban, pas maar op dat ze je zwemkleding niet pikken! Meest veilige manier is gebodypainted zwemkleding! Zonder gekheid, prettig om weer eens "onder normale omstandigheden" op vakantie te zijn zonder oerwoud geluiden en normaal (warm) stromend water toch? De Indiase keuken doet daar niet aan af. Wat mij wel verbaast is dat een stad als Durban wordt opgenomen in een reis als bekend is dat de criminaliteit hoog is? Dat krijgen we vast morgen te horen. Wat was jullie eerste indruk van Durban? Geniet van de westerse rijkdom!