Joshua en Sophie op reis

Dag 10 Hluhluwe

Vanmorgen was het voor het eerst dat we iets langer konden blijven liggen. We vinden het heerlijk om even niet om 6 uur op te moeten. Vanmorgen om 9 uur aan het ontbijt en om 11 uur vertrek van onze Lodge.

Vanmiddag stond er een Game Drive inclusief lunch gepland in HluHluwe. Hluhluwe-Imfolozipark (voormalig Hluhluwe-Umfolozi Game Reserve), 280 km ten noorden van Durban, is het oudste natuurpark in Afrika. Het park bestaat uit 960 km² heuvelachtig gebied in centraal Zoeloeland bedekt met klassieke savannes. Het is het enige park in KwaZoeloe-Natal dat alle dieren uit De Grote Vijf telt: Afrikaanse olifanten, leeuwen, buffels, luipaarden en neushoorns.

Het park is bekend om zijn rijke fauna en de aanwezige witte neushoorns die dankzij succesvolle kweekprogramma's in het natuurpark van uitsterven werden gered. Het park telt nu ruim 1600 witte neushoorns; vele honderden dieren werden uitgewisseld met andere natuurparken in Zuid-Afrika en erbuiten.

Tijdens deze game drive hebben we weer enorm veel dieren gezien. Giraffen, buffels, olifanten, Impala's, inyala's, koedoe's, zeebra's en enorm veel Neushoorns. Deze laatste hadden we nog niet eerder Gezien, dus dat zet de teller op 3 van de Big 5. De ontbrekende zijn de luipaard en en de Leeuw. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik de Cheetah stiekem een beetje als luipaard tel.

Het park waar we nu waren is heel anders dan het Kruger Park. Het park waar we nu zijn is kleiner en veel minder druk dan het Kruger. Je zit dichter op de dieren en je ziet veeeeel meer. Wat dat betreft een mooie dag.

Vandaag is ook een bijzondere dag. Sophie en ik zijn vandaag precies vijf jaar samen. Daarom hebben we bij terugkomst een flesje bubbels geopend en gevierd dat we 5 jaar samen zijn!

Morgen vertrekken we weer naar het volgende hotel. We kijken enorm uit naar de boottocht die in de planning staan.

Daarover morgen meer.

×××××××××××××××××××××××××××××××××××

Blijf reageren!!! We vinden het leuk om jullie reacties te lezen!

Kijk ook eens bij Video's. Er staan een aantal nieuwe tussen!

Heb je alle foto's al gezien ????

Merel

Gefeliciteerd met jullie 5 jaar samen zijn goede manier om het te vieren! Erg leuk om jullie verhalen te lezen, klinkt echt heel gaaf allemaal!

petra

Mooi verhaal weer. Geen last van insecten?
Gefeliciteerd lieverds met jullie lustrum! Proost! Van mij en Aad.?

Trudie en Frits,

Gefeliciteerd met jullie 5 jarig samenzijn, wat een prachtige dierenfoto's van dag 10. We genieten van jullie verhalen en foto's. Hopelijk krijgen jullie de laatste 2 van de big 5 nog te zien. Groetjes.

Anne-Marie

Gefeliciteerd met jullie lustrum! Dat er nog maar veel mogen volgen xxx

Pauline

Gefeliciteerd, en wat een prachtige plek om dat te vieren xxx

Jan en paula

Gefeliciteerd en nog heel veel jaren erbij en dat jullie nog maar heel veel van deze mooie reizen mogen maken !

Jan en paula

Prachtige foto,s

Jaap en Coby

op zo'n locatie je 1e lustrum vieren wie wil dit niet
van harte gefeliciteerd hoor
wat een mooie foto's en weer mooi geschreven hoor
ga vooral zo doorr

Heleen

Zo wat een mooie foto's. Vind het super mooi en heb nu nog meer zin in volgend jaar!!

Marianne

Prachtige foto's. En gefeliciteerd!!

Jan

Hluhluwe-Imfolozipark oftewel van harte Josh en Sophie! 5 jaar alweer en dan beginnen met deze onuitsprekelijke naam! Verbastering van "huwelijk" of zo? Wordt een special evening! Mooi dat jullie zo dichtbij konden komen. Succes voor morgen!

Manouk

Wat bijzonder om daar jullie dag te vieren! ❤