Joshua en Sophie op reis

Dag 8 Swaziland

Wakker worden in Swaziland is echt niet anders dan in Zuid Afrika. Vanmorgen stonden we op tijd om een typisch Engels ontbijt te krijgen. Scones, thee, scrambled ergs, de hele rattaplan. Heerlijk!

Daarna gingen we op pad richti g Miliwani. De originele reis zou ons laten slapen op dit resort. Echter Fox had er voor gekozen om de 16-daagse groep hier te plaatsen en ons in het eerder verteld hotel boven op de berg.

Aangekomen bij het park zagen we meteen de Gnoes, Impala's, zebra,s en everzwijnen. Op het resort konden we meteen de Beehaves zie waar de andere groep dus u sliep. Een soort rieten keppeltjes, waarin dan de persoonlijke voorzieningen zaten. Het zag leuk en autenthiek uit, maar heel eerlijk ben ik niet heel rauwig om dat wij slapen waar we nu slapen. Aa gezien dit gewoon een gezellig, wat gedateerd, maar leuk hotel zitten.

Op het terrein nam Hendrina ons mooi over het uitgestrekte terrein. Gnoes, zeegras, Impala's, apen, ibissen en nog andere dieren. We maakte met een groepje een heerlijke wandeling va ruim 2,5 uur. Het was een beetje benauwd en drukkend weer, maar niet heel warm. Maar perfect om een mooie wandeling te maken.

Toen we op de terugweg waren kwamen we ook meneer crocodil tegen. Op het eiland van een van de meertjes daar, lagen behoorlijk wat crocodillen en die genoten van het kleine beetje zon wat kwam.

We lunchten lasagne op het resort en gingen in de middag nog langs een typische Swazi markt. Op deze markt vindt je vooral kleine snuisterijen. Hout snijwerk, speksteen, en allerlei andere troepjes. Inmiddels was de temperatuur gestegen en was bet niet lekker om te lopen op dit marktje, dus na ongeveer 3 kwartier gingen we terug op pad.

Vanmiddag waren we op tijd op de kamer dus we konden even de tijd nemen om even contact te hebben met thuis. Dat was erg fijn! Daarnaast hebben we even gebeld met Aad, die vandaag jarig was en de respectabele leeftijd van 70 behaalde !

Vanavond hebben we onder het genot van een heerlijk hapje en een glaasje, nou ja 2 glaasje, gegeten en gedronken in het hotel.

Morgen de koffer weer pakken en vertrekken we voor een lange reis dag naar Hluwuwe naar het oudste en mooiste wildpark van Afrika.

Wellicht is er daar beter internet dan hier, zodat de foto's online kunnen komen. De afgelopen 2 dagen ben ik bezig geweest om een filmpje van onze tented Lodge bij het Kruger Park online te krijgen. Deze kun je vinden in ons video gedeelte (boven aan klikken op videos)

Marianne

Weer een leuk verslag Joshua.

Jaap en Coby

Weer een mooi verhaal wat een prachtig landschap daar
Het is een prachtig land
Geniet er maar lekker van
Thuis is alles onder controle neem een fles van mij om op deze mooie reis te proosten en op ......

Jan en paula

Weer een fijne dag mee gemaakt! Wij bewaren jullie verslagen,dan kan onze zoon en schoondochter het ook lezen ,want dan hebben zij een deja -vue.Zij zijn in mei geweest .groetjes !

Anne-Marie

Mooi verhaal weer. Zo lijkt het net of we meereizen. Geniet ervan lieverds xxx

Anita

Leuk verslag weer!
Ik ga weer herkenning vinden als jullie aan de zuidkust komen. Daar is het ook zo mooi!
Wij gaan morgen naar Curacao voor 9 dagen. Maar met WiFi kan ik jullie blijven volgen daar.
Fijne reis en veel plezier in elk geval.

Jan

Nou Josh en Sophie, 2,5 uur lopen? Deze keer geen schoenen pech? Video harstikke leuk! Goede regie Josh dat je Sophie ineens laat bevriezen! Hoeveel keer over moeten doen? Complimenten en eer van je werk in 2 dagen! Is het "rood" dragen geen probleem in de rimboe? Rode lap op een stier of crocodiles? : ) De Lodge ziet er gezellig uit. Geen last van insecten? Succes voor de dag van morgen!

Saskia Sigmond

Wat een mooie verhalen!! Geniet er van samen!!

petra

Herlijk om jullie avonturennte lezen. Kijk er elke dag naar uit.