Joshua en Sophie op reis

Dag 7 Kruger National Park - Swaziland

Gisteren hadden we een volle dag in het Kruger National Park. We hebben gisteren nog lang zitten napraten met mensen uit de bus over deze belevenissen.

Vanmorgen om 9 uur namen we afscheid van Kruger National Park en gingen we op pad richting de grens. Een eerste stop nog in Zuid Afrika bij een een winkelcentrumpje. Hier hebben we de lunch gekocht en mee genomen. We hadden hier redelijk internet, dus ik heb de foto's van Dag 3 en bijna alle foto's van Dag 4 kunnen plaatse (Niet allemaal) . Dit zijn de foto's bij Ohrigstad Hannah Lodge.

Een rit van ruim vijf uur voor de boeg vandaag. Echter de afstand die wij moeten afleggen is slecht 289 km. Alleen de wegen zijn niet zoals we gewend zijn.

Toen we aankwamen bij de grenspost moesten we uit de bus. We zijn lopend naar de grenspost gegaan om een stempel te halen dat we Afrika uit zijn gegaan. Vervolgens lopend de grens over naar Swaziland om een nieuwe stempel te halen.

Daarna mochten we weer instappen en nu zijn we in Swaziland.

Tussen Zuid-Afrika en Mozambique regeert Koning Mswati III als een van de laatste Afrikaanse koningen over het minuscule Swaziland. Al is Swaziland een van de kleinste landen van Afrika, ze loopt over van feestelijke tradities en een unieke cultuur. In haar enorme Lubombo-bergen en uitgestrekte zandvlaktes dansen bewoners rondom authentieke bijenkorfhuisjes. In Swaziland stap je terug in de Afrikaanse geschiedenis.

Na een korte stop bij de Glasfabriek, waar nog handmatig wordt gewerkt, reden we door voor het laatste stuk naar ons hotel.

Het is een typisch oud Engels hotel. De eigenaren zijn echt britisch en dat is overal in terug te vinden. De Lammers zijn simpel maar compleet.

Vandaag een heftige dag, dus vroeg onder de wol.

Pauline

Marianne

Bedankt voor het uitgebreide verslag en leuk jullie foto's te kunnen bekijken.

Anne-Marie

Superleuk. Op naar nog meer avonturen ??

Nicolette

Tis net alsof je in een natuurfilm zit ?: zo’n leuke verslaglegging.
Verslag is leuk om te lezen maar met foto’s krijg je pas echt n goed beeld van alles. Thnx daarvoor

Ik ga nu m’n bedje opzoeken want tja morgen weer werken. Gaat gewoon door hier hoor ????

Cor en Ria Schuitemaker

Druk dagje zo... Inderdaad een langdurige rit ondanks de kilometers. Leuk om wat foto's te zien. Veel plezier

Jan en Paula.

Als ik het zo lees,voldoet de reis aan jullie verwachting ! Super !

Evelien

Jaaaa gelezen!! Leuk!! Heeeel veel plezier nog!

Jan

Swaziland, Lubombo-bergen, glasblazerij en een Engels hotel. Hoe krijgen jullie het voor elkaar in 289 km en dan te voet de grens over! Kan me voorstellen dat jullie na zo'n dag gaar zijn. De foto's bekeken en m'n complimenten! Mooie plaatjes waarvan een aantal vergrotingen aan te bevelen zijn! En super dat het jullie is gelukt ze te uploaden! Succes met de volgende serie (s)

Janny

Toch een hele andere ervaring weer als wij hadden toen we me zijn tweeen en een huurauto door Zuid-Afrika trokken.