Joshua en Sophie op reis

Dag 6 Kruger National Park

Het is zo jammer dat het niet lukt om de foto's er nu al op te krijgen. Zodra ze er op staan hoop ik dat jullie de tijd nemen om de foto's terug te kijken.

We zijn ook erg blij met de geplaatste reacties. Het is zo leuk om de reacties te lezen. Ook als je nog niet gereageerd hebt, doe dit dan alsnog!

Vannacht sliepen we dus in onze luxe tent in het Krugerpark. Je kunt je voorstellen dat er afgelopen nacht wat vreemde geluiden waren. Verschillende insecten, vogels, maar ook de grotere dieren. Ik meen sowieso een Olifant te hebben gehoord ( dit werd bevestigd door een ranger) en nog veel meer gebreul en gebrom, maar ik kan het niet allemaal thuis brengen.

Vanmorgen vroeg stond er een hele dag Game Drive gepland. We moesten dus vanmorgen om half vijf op en om half zes aan het ontbijt. Dat moest even snel snel want om 06.00 uur vertrok onze Jeep. Het had vannacht flink geregend en ook nu regende het nog steeds iets. Het was heilig in het park, maar we waren nog geen km onderweg of we zagen de 1e olifant. Een mannetjes Olifant met grote ivoren tanden. Wat een bijzonderheid om dat te mogen zien. Kort daarop zagen we de volgende van de Big 5 namelijk de buffels. Deze hadden we eerder deze trip en gisteren avond ook al gezien.

Het krugerpark, voor jullie beeldvorming, is anderhalf keer zo groot als Nederland. Het is dus onmogelijk om in 1 dag het hele park te zien. Toch hebben we heel veel gezien.

We zagen een Cheetah met vier jongen. We hebben hier ruim 30 minuten gestaan en gekeken naar deze prachtige dieren en met d'r speelse jongen. Zo mooi om dat in hun eigen natuurlijke omgeving te zien. Even leek het er op dat moeder nog ging jagen, maar haar prooi was snel gevlogen.

De volgende stop waren Hyena's. Deze beesten waren niet zo heel actief, waarschijnlijk waren ze dat wel geweest, want er kwam er 1 tje vrij gehavend aanlopen. Een flinke wond aan beide zijde van ze lichaam en hij schreeuwde van de pijn. Aangezien hier alles volgens het natuurlijk verloop gaat, zal naar aller waarschijnlijkheid deze het niet lang meer maken.

We zouden vanmiddag eigenlijk lunchen in een traditionele braai, maar het bleef regenen, dat men dit had afgeblazen en lunchte we gewoon bij de Lodge.

Na de lunch werden we getrakteerd op nog best veel dieren. Girafaffen, Impala's, buffels, Olifanten, koedoe's, gieren en waterbokken. Helaas hebben we de Big 5 niet volledig kunnen zien in het Kruger Park. We zagen de Buffel en de olifant. Eerder deze reis zagen we de neushoorn al. Dus formeel alleen nog de Luipaard en de Leeuw. Er komen nog Game Drives in andere gebieden. Dus we hebben nog kans.

Vanavond eten we wat vroeger zodat we het vanavond niet te laat hoeven te maken. Morgen staat volgens mij het vertrek om 9 uur gepland en maken we een uitstapje naar Swaziland. Daar morgen meer over.

Blijf reageren aub!

Anne-Marie

3 out of 5 ain't bad zoals het liedje zegt! Hoop evengoed dat jullie die andere twee ook nog gaan zien! Xxx

Marianne

Klinkt als nog behoorlijk avontuurlijk hoor.

JAAP EN COBY

Wat een waanzinnige belevenis
De big 5 komen nog wel hoor
Geniet er van

Nicolette

Kun je wel ? in je tent met al die geluiden van dieren om je heen? Lopen ze vlak langs je tent? Geen angst...?
Best spannend hoor.

En wat mooi om te lezen dat jullie zo kunnen genieten van al die dieren...... ?
Kon iedereen dat maar ?

En voor jullie nu: "op naar weer een nieuwe bijzondere dag"

Heleen

Wat gaaf om te lezen. Hebben jullie wel kunnen slapen? Die andere 2 komen ook nog. Veel plezier en weer genieten van jullie verhalen hoor!

Jan

Ha Josh en Sophie, is wel wat anders dan safaripark Beekse Bergen! Tjonge, van die olifant was geen droom? Ergens gelezen dat olifanten door snurk geluiden worden aangetrokken.... Wel jammer dat het nog wat regende alhoewel dat mooie foto's zal hebben opgeleverd! Benieuwd wat voor "soort" eten jullie "voorgeschoteld" krijgen! Omdat "de traditionele braai" niet door kon gaan wat is dan het alternatief! Beschikt de Lodge over een eigen keuken? Een rustige nacht- en een avontuurlijk dag toegewenst!

Petra & Aad

Wij volgen jullie op de voet met jullie fantastische reis en de rest van de big 5 komen jullie vast nog tegen.

Cor en Ria Schuitemaker

Leuk hoor... eindelijk een gedeelte van de Big 5 gezien. We zijn benieuwd naar de plaatjes als dat gaat lukken... Wel een belevenis hoor

Jan en Paula.

Wij vinden jullie wel dapper om in zo,n tent te slapen ,ik zou geen oog dicht doen .hahaha .gaaf dat jullie daar toch al veel dieren hebben gezien.
Groetjes !

Manouk

Wat gaaf om die beesten allemaal in het echt te zien zeg!
Maar in het donker lijkt t me toch beetje creepy hoor.. alleen de geluiden al haha!