Joshua en Sophie op reis

Dag 1 Amsterdam - Johannesburg

Vanmorgen was de start van onze trip. Jaap was opnieuw zo lief om ons naar Schiphol te brengen. Hij kwam ons om 05.30 uur halen. Onze reis is begonnen !

We konden redelijk doorrijden richting Schiphol en stonden daarmee dan ook een klein uur later op Schiphol. Nadat we Jaap hebben uitgezwaaid zijn we direct Vertrek 2 binnen gegaan. Bij KLM is het mogelijk om je bagage via de Bagage drop off je koffer in te leveren. Mijn koffer was iets boven de 23kg, maar gelukkig had Sophie nog ruimte en konden we wat balans brengen in het gewicht. Het was behoorlijk bij de drop off boxen en ik voelde me een beetje opgejaagd. Mijn koffer was inmiddels klaar om in te checken en dat deed ik dus ook. Sophie was intussen haar koffer weer aan het dicht maken. Toen mijn koffer weg was miste ik mijn paspoort. Ik raakte redelijk in paniek en wist even niet zo goed wat te doen. Ik had waarschijnlijk in de snelheid mijn paspoort in mijn koffer gestopt.!

Gelukkig kwam er snel een grond stewardess doen is mee nam en uiteindelijk er voor zorgde dat de koffer werd terug gehaald. Men vertelde dat het ongeveer een uur duurde voor de koffer terug verwacht zou mogen worden. We moesten met een beveiligingsbeambte mee naar de bagagebanden. Bij bagageband 15 zou mijn koffer naar boven moeten komen. We zijn daar gaan zitten en ik baalde enorm, hoe kon ik nou zo dom zijn. Ongeveer 45 minuten nadat ik mijn koffer had ingecheckt, kwam mijn koffer naar boven met de band. Toen ik hem openmaakte lag daar bovenop, mijn paspoort. Een diepe zucht van opluchting! We liepen direct naar boven en checkte bij een grond stewardess in bij KLM. Een onrustige start van de dag, maar gelukkig kwam dit goed. Mijn leermoment, laat je niet opjagen door de drukte die er is.

Na de security check en de paspoort controle was het tijd voor een bakkie bij Starbucks. De nieuw, grote, Starbucks nabij lounge 2 is erg mooi geworden. Veel kassa's dus je wordt ook snel geholpen. Na nog wat winkeltjes bezocht te hebben was het inmiddels tijd om te boarden. Toen we bij de gate aankwamen konden we praktisch gezien direct doorlopen. Tien minuten later dan gepland vertrok de PH-BQI via 18L in de richting van Zuid Afrika.

Het was volgens de planning 10 uur en 45 minuten vliegen. We zijn goed verzorgd door het KLM personeel in het vliegtuig. Met ruime keus aan filmes, series, games en nog veel meer, waren de uren zo voorbij.

Om 21.20uur precies zette wij voet aan de zuid Afrikaanse grond. Koffers ophalen en op zoek naar onze reisleiding.

Toen we door de welbekende deurtjes kwamen stond Heenndrine (Als ik haar naam goed spel, al op te wachten. Een kleine (ik schat in 1,60m hoog) blonde zuid afrikaanse. Ze neemt ons mee naar de bus en gaan vervolgens op pad richting ons hotel net buiten Johannesburg.

Aangekomen bij ons hotel werden we ontvangen met een welkomstdrankje en kregen we direct onze kamers toegewezen. Wij ontvingen kamer 24 en gingen daar direct heen. Wat een mooie ruime kamer. Grote badkamer en een groot bed. Vanavond nog even chillen en dan lekker slapen. We hebben hier geen tijdsverschil met Nederland en morgen om 06.15u de wekker en 07.15u aan het ontbijt.

Het was een volle maar heftige dag!


***** foto's van dag 1 toegevoegd *****

Reacties

Reacties

Pauline

Lekker begin inderdaad zeg, gelukkig goed gekomen dus nu lekker genieten van jullie eerste Afrikaanse nacht.

Brian

Wat een actie! Gelukkig goed gekomen geniet ervan saampjes!! Xx

Marianne

Wat een toestand op de vroege ochtend. Maar fijn dat jullie verder een voorspoedige reis hebben gehad. Nu lekker genieten van jullie vakantie.

Joke

Wat een heftig begin van jullie reis. Dat zal je geen 2de keer gebeuren. Fijne vakantie en wij genieten weer met jullie mee.

miranda

Oh jee wat een begin al weer, maar de starbucks zal wel rust gebracht hebben. Geniet lekker saampjes!!!

Heleen

Jeetje Joshua lekker begin. Maar alles is gelukkig goedgekomen. Kijk uit naar jullie verhaal!! En de foto's

Anita

Ben blij dat jullie nu zijn en niet een week ervoor!
Leuk hè? Dat taaltje?
Geniet van jullie prachtige zuid Afrika reis! Jullie gaan zoveel moois zien daar!! Veel plezier!!

Jaap V

Dat heb jij weer maar gelukkig is het wel weer goedgekomen heel veel plazier daar.

Anne-Marie

Mooi! Geniet ervan xxx

Trudie en Frits

Jeetje , wat een verhaal maar gelukkig met een happy end. heel veel plezier.

Manouk

Oh sufferd..
Gelukkig is het goed gekomen!!
Hoop dat jullie lekker geslapen hebben.
Fijne eerste dag daar!

Janny

Oh jee....maar goed jullie zijn er. Begrijp ik nou goed dat jullie niet zelf de reis hebben samen gesteld maar met een tour mee zijn? Dat zal even wennen zijn. Mooi land heerlijk eten dus geniet ervan.

Jaap en Coby

Heb je weer lekker gedaan onze controlfreak, arme Sophie je mag het wel een beetje goed maken met haar doet ze maar verwennen.
Nogmaals een hele fijne vakantie !!!!!

Jan en Paula

Gelukkig alles goed gekomen en een fijne reis gehad .Het grote avontuur kan beginnen.Heel veel plezier en we hopen dat jullie de big five ontmoeten! Groetjes !

Cor en Ria Schuitemaker

Wowww wat een pittig begin zeg... pfff. Nu dan maar lekker relaxen en genieten van een TOP vakantie. Veel plezier, dat zal vast gaan lukken

Jan

Geweldig verhaal! Elk nadeel heeft zijn voordeel! 45 minuten kunnen "onthaasten" is toch een mooi begin van de vakantie? Vraag me wel af waarom jou koffer zwaarder was dan van Sophie? Gewichten meegenomen? Veel plezier!

Joop

Heel veel plezier lekker. Genieten succes

Nicolette

Jullie hebben nu iig alle stress gehad en dan ook hier in Nederland achter kunnen laten. Zo kunnen jullie optimaal gaan genieten van deze bijzondere vakantie.
&joy it ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!