Joshua en Sophie op reis

Update voorbereidingen - wel of geen Malariapillen

2 maanden geleden hebben we jullie verteld dat onze trip naar Zuid-Afrika gaat. Er zijn behoorlijk wat voorbereidingen te doen en een van de belangrijkste was ons bezoek aan de tropenarts.

Zuid-Afrika is gedeeltelijk Malariagebied. We wilde dus van te voren bespreken met een arts of het voor ons ook nodig is om voorzorgsmaatregelen te nemen. KLIK HIER voor een kaartje.
Zoals je ziet is niet heel Zuid-Afrika een Malaria gebied. Wel een gedeelte van onze reis gaat door Malariagebied. Het advies is om een dag voor je het Malariagebied in gaat te beginnen met slikken, het aantal dagen dat je er bent slikken en nog een week erna blijven doorslikken. De Malariatijd begint in september en eindigt ongeveer in mei.
Dit is het advies wat wij kregen, mocht jij ook naar Malariagebied gaan, maar dan zelf een afspraak met de huisarts of de tropenarts om een persoonlijk advies te krijgen.

Mochten jullie oude verhalen van ons terug willen lezen. Klik hier voor een overzicht. Het nieuwste verhaal staat bovenaan en alle voorgaande verhalen vindt je verder naar beneden.
Ook kun je onder het kopje video al onze vorige filmpjes vinden. Ook kun je kijken op onze Youtube Pagina (Klik Hier) je kunt je ook hier abonneren.

Als je vragen, tips of opmerkingen hebt kun je ons ook mailen op joshuaensophie@gmail.com

Hou onze pagina in de gaten! Het aftellen is begonnen !

Jan en Paula

Spannend !Het is een prachtig land .Hele fijne vakantie !

Janny

Geweldig land, wees wel voorzichtig met die malariatabletten wij hebben er alleen maar slechte ervaringen mee.