Joshua en Sophie op reis

Dag 23 Orlando - Magic Kingdom

Gisteren is het dan toch een keer gebeurd. Tijdens het uploaden van de foto's ben ik in slaap gevallen. Iedere foto moet handmatig worden aangeklikt en dan duurt het even (afhankelijk van de verbinding) voor die er dan ook daadwerkelijk op staat. Vandaar dat er bij dag 22 later meer foto's zijn toegevoegd. Dus check deze nog even.

In de reacties stelde Manouk en Nicolette de vraag waarom we zelf niet zo veel samen op de foto staan. In Disneyworld kun je een Memorymaker aanschaffen. Dit is eigenlijk niets anders dan unlimited fotopas. Op deze fotopas kun je foto's laten zetten door fotografen van Disney of de attractiefoto's. Er staan door de parken en op Disney Springs op heel veel punten fotografen. Je kunt deze aanspreken of in de rij aansluiten en dan maken ze diverse foto's van je op de spot waar ze staan. Je biedt dan je MagicBand aan en automatisch worden ze gekoppeld aan je account. Je hebt dan 30 dagen na de eerste foto om je foto's te bewerken en/of ze te downloaden.We hebben de afgelopen dagen dus best wel wat foto's samen, alleen deze staan nog niet op onze blog.

Het was vanmorgen wat lastig opstarten. Niet alleen omdat het een korte nacht was geweest, maar ook omdat we wisten dat het vandaag de laatste parkdag was. Dat is toch altijd wel een dingetje.

Na het ontbijt reden we door naar de Magic Kindom. We parkeerde de auto en namen dit keer de Monorail naar het park. Langs het Seven Lagoons meer naar de ingang van het park. We wilde vanmorgen eerst even Buzzen. Dit is een lasergame die we ook in Parijs hebben. Tijdens deze attractie moet je Buzz helpen met het winnen van Zurch. Je kunt dit doen door zoveel mogelijk buitenaardse wezens neer te laseren. WIe de meeste punten heeft, die wint.

We hadden erna fastpasses voor de Big Thunder Mountain. Deze hadden we van de week ook al gedaan, maar hij blijft leuk (Video). Vorige week was het niet het beste weer en besloten we de Fastpass voor Splash Mountain niet te gebruiken. Vandaag hadden we geen fastpass en het was lekker weer. We moesten nu 50 minuten in de rij voor deze attractie. We hebben het wel gedaan en het was absoluut de moeite waard. Tijdns de rit bleef het karretje nog een lange tijd hangen, waardoor het wel een extra lange rit werd. Gelukkig werden we niet heel nat.

De volgende fastpass hadden we voor de zeven dwergen Mine train. Ook deze hadden we vorige week al gedaan, maar het is zo en leuke attractie. We vonden het weer jammer dat hij maar zo kort is, maar hij is erg mooi gemaakt. Je gaat door de werkmijn heen, daar waar de dwergen werken. Aan het einde van de dag zingen ze net als in de film HEE HOO, HEE HOO.

Vanavond stond er een bijzonder restaurant op de planning. In Cinderella's Royal Table hebben we vanavond gegeten. Dit restaurant bevindt zich in het kasteel van Assepoester. Vooraf aan het diner kun je met haar op de foto en tijdens het diner komer er verschillende andere prinsessen langs. Je krijgt in dit restaurant een keuze menu aangeboden en je moet, LET OP JE MOET !!!, als je hier wilt eten, van te voren reserveren. Het restaurant is enorm populair. Het eten was ook erg lekker.

Uiteraard hebben we ook vanavond afgesloten met Celebrate de Magic en de afsluitende show Wishes. We zijn nu in diverse parken van Disney geweest. De show van Wishes is toch wel de meest bijzondere en mooie show. De combinatie van de muziek, het vele vuurwerk en de magie van de Magic Kingdom maakt het tot een unieke belevenis.

Veel mensen vragen aan mij wat er nou zo bijzonder is aan Disney of specifiek Disneyworld. Vanmiddag hadden Sophie en ik het er nog over, maar we kwamen tot dezelfde conclusie. Het is niet uit te leggen of te omschrijven. Het is een gevoel..... de magie!

In Disneyworld is het vooral overal waar je kijkt is Disney en dus de Magie. Het terrein is ongeveer zo groot als de provincie utrecht. Er zijn 4 attractieparken, 2 waterparken, 6 Golfcourses, 4 midgetgolfbanen, Disney springs biedt een ruim assoritement aan avond entertainment en restaurants, een grote diversiteit aan Resort hotels en zo kan ik nog wel even doorgaan.

We verlaten de Magie nog niet helemaal, want ook de komende dagen verblijven we op het resort en morgen brengen we ook nog een bezoek aan Disney Springs.

Anne-Marie

Leuk leuk leuk leuk! Goed om te zien dat jullie het zo leuk hebben :-) xxx

Jaap en Coby

Het zit er nu echt weer bijna op, wat is het voorbij gevlogen. Rest nog 1 dag en dan het aller vervelendste voor jullie . Tijd om alles weer in de koffer zien te krijgen (denk aan het gewicht) hahaha.
En dan begint de terug reis.
Ik denk dat ik namens alle volgers , jullie een fijne terug reis willen wensen. EN BEDANKT VOOR ALLE MOOIE VERHALEN !!!!!!

En tot vrijdag

Merel

Wat een avonturen allemaal, goed om te lezen dat jullie t zo naar zin hebben! Xxx Merel

Nicolette

Wat n leuke foto van jullie zeg! Super! Ik wil jullie bedanken dat jullie ons zo mee op reis hebben genomen. Echt n leuke ervaring, was nieuw voor mij. Super leuk om te ervaren.
Rest mij nog jullie alvast n hele goede terugreis te wensen naar ons kikkerlandje!

Sascha

Wat ben ik jaloers dat jullie bij Cinderalla's Royal Table hebben gegeten! Bij ons zat het inderdaad helemaal vol en werd er geadviseerd om 6 maanden van te voren te boeken.

En de omschrijving van Disney.. sluit ik me helemaal bij aan. Pas als je er geweest bent weet je hoe de magie voelt!