Joshua en Sophie op reis

Dag 11 Key West - Miami

Vandaag stond vooral in het teken van een stukje rijden. 290 km om precies te zijn. We vertrokken al op tijd om 09.15 uur zaten we in de auto. Na het tanken van brandstof ging Sophie achter het stuur en reed ze in een stuk door naar het vaste land. Aangekomen in Homestead stopte we bij de Starbucks voor een lekkere bak koffie.

Het was nog ongeveer een uur rijden nog vanaf de Starbucks. Helaas zorgde het drukke verkeer rondom Miami eroor dat het veel langer duurde. Na ongeveer 2 uur kwame we om 15 uur aan in ons Hotel. We konden meteen inchecken en naar onze kamer. Dit is het eerste hotel waar Valet Parking de beste optie is. Ik zal jullie het proberen uit te te leggen. Ons hotel bevindt zich aan Collins Ave. De druke straat die loopt van South Miami Beach, langs de kust weg door naar het noorden en zelfs de stad uit. Aan deze straat staan de hotels en die staan ook weer aan het strand. Je kunt kiezen uit 2 manieren parkeren. Voor $ 20,- is het self parking aan de overzijde van de weg en moet je met je koffers en andere spullen de weg zien over te steken. De 2e keuze is Valet Parking voor $ 25,- en kun je voor het hotel stoppen, uitstappen en ze rijden hem voor je naar een parkeerplek. Als je dan de auto weer nodig hebt, laat je een kaartje zien en dan halen ze de auto voor je. Ze zorgen dat hij dan gekoeld klaar staat en kun je op pad.

Het lastige is dat je dan de motor laat draaien en je loopt weg. Soms laten ze dan je auto nog wel even staan. Als je dan voor de lift staat te wachten, staat je auto daar voor je gevoel er onbeheert. Dat is raar, want normaal bij een parkeerplaats check je een keer extra of hij op slot staat. Nu laat je hem gewoon staan. Maar niet te veel over nadenken.

Wij hebben dus inderaad gekozen voor Valet Parking.

Het is een mooi hotel, wel een van de laagste in de rij. Het hotel ziet er in de lobby mooi uit. De kamer is ruim, maar wel wat ouderwets. Als je binnen komt zit rechts en simpele badkamer en dan kom je in een woongedeelte. Een bankstel met en tv en een bureau. Dit is een soort voorkamer. Gescheiden door een want met openslaande deuren is het slaapgedeelte met een kingsize bed en een 2e tv. Er zijn in dit hotel geen balkons. De kamer kijkt uit op de zijkant. Vanaf deze kant kunnen we de zee en het strand zien liggen. Het prachtige witte strand en de blauwe zee!

We friste ons snel even op, want Joshua had even contact gezocht met Cor. Cor is een collega van Joshua en een nog grotere Disney fan dan Joshua. Hij is met zijn familie ook in Miami. Zei zijn deze week uit Orlando over gekomen naar Miami en hebben de parken in Orlando al bezocht. We hebben Cor, Ria, Andy, Claudia en Merel bezocht in het hotel waar hun overnachten. Onder het genot van een drankje, wisselde we de leuke ervaringen uit. Het was erg gezellig en erg leuk om elkaar op 7000 km van huis te ontmoeten. Gewoon lekker Nederlands kunnen praten. Cor en familie, bedankt ! Het was erg gezellig.

Na ons bezoek aan Cor zijn we terug glopen naar de parkeergarage. Dit was ongeveer een kwartiertje lopen vanaf het hotel. Vanaf hier zijn we nog even gestopt voor een Borito bij Tacobell en zijn we terug gegaan naar het hotel.

Cor, Ria, Andy, Claudia en Merel

Hallo, ook wij vonden het ontzettend gezellig om eens even bij te kletsen en onze ervaringen te delen met jullie. Ook leuk om jullie verhalen en ervaringen te horen. Jullie hebben nog prachtige dagen voor de boeg en wensen jullie dan ook veel plezier en geniet er van. Ik denk nog even na om nog 12 dagen aan te sluiten en Andy is alvast met loopoefeningen begonnen hahaha... Lieve groetjes van ons xxx

Merel

Hi beiden, leuk om te lezen dat jullie t naar zin hebben! Al veel gezien en veel avonturen beleeft. Ik heb ook net foto's gekeken en wat n zonsondergangen daar! Super mooi! Ook onderweg in de auto kom je natuurlijk vanalles tegen, de auto is wat dat betreft wel top om mee te reizen je ziet zoveel! Heel veel plezier! Xxx Merel

Janny

Niet vergeten die jongen van de Valet Parking een fooi te geven als die je auto voor je klaarzet hoor....dat is hun loon...

Jaap en Coby

Ik kan het mij haast niet voorstellen dat er iemand is, die een nog grotere fan is van Disney. Ik hoop voor Sophie dat het deze avond niet alleen over Disney of over werk is gegaan. (Hahahaha).
Het is ongelooflijk maar de helft zit er al weer op. Wat gaat de tijd toch hard, eigenlijk zou je de tijd soms even stil moeten kunnen zetten.
Nou ik zou zeggen geniet elke minuut van de dag !!!!!

Groetjes xxxx