Joshua en Sophie op reis

Amerika tips

De spanning stijgt en het avontuur staat bijna voor de deur. Wij hebben er enorm veel zin in en wij hopen dat jullie allemaal gaan mee lezen, mee kijken en ons verblijden met reacties.

Voor dat we vertrekken nog een aantal tips voor het vertrek naar Amerika.
Reacties en/of aanvullende tips zijn van harte welkom !!!

Inappken van je koffer
Het lijkt logisch, maar zorg ervoor dat jij je koffer altijd persoonlijk in pakt. Hoe lief je partner, moeder of vriendin ook wil zijn. Zorg ervoor dat jij altijd de koffer in pakt en afsluit. Ze vragen namelijk voor het boarden van de vlucht of jij je koffer zelf hebt ingepakt. Dit wordt ook genoteerd. Mocht je antwoorden dat je het niet zelf hebt gedaan, dan kun jij misschien je vlucht nog wel eens gaan missen.

Gegevens van je eerste overnachting
Tijdens je vlucht wordt er gevraagd om een formulier in te vullen. Hierop moet je onder andere je gegevens van je paspoort invullen en ook je eerste verblijf adres in de Verenigde Staten. Zorg voor jezelf dat je dit soort gegevens in het vliegtuig bij de hand hebt. Bijvoorbeeld door een foto te maken van de gegevens. Dit formulier lever je in bij de Douane.

Je koffer wel of niet op slot ?
Bij het reizen naar Amerika moet je er rekening mee houden dat de Douane in de Verenigde Staten in je koffer moet kunnen kijken. Je kunt dit doen door je koffer niet op slot te doen, of een een speciale TSA koffer te kopen. Deze koffert kan dan door de Amerikaanse douane met een speciale sleutel worden geopend.
Klik hier voor meer informatie !

Douane in Amerika
De douane in Amerika is even iets anders dan in Europa. Met een beetje geluk is het niet heel erg druk en ben je vrij snel aan de beurt. Er is op de meeste luchthavens een splitising tussen bewoners van Amerika en niet bewoners van Amerika.
Je wordt door een medewerker naar een rij verwezen. Ga hier samen met je parter staan en blijf achter de streep wachten tot de beamte je roept. Hier zal de beambte wat vragen stellen over je verblijf en hij vraagt om je paspoort. Hierna willen ze je vingerafdrukken hebben en een irisscan. Als alles goed is, ben je nu formeel in de Verenigde Staten.

Koffers ophalen
Als je bij de bagagebanden aankomt is 9 van de 10 keer de bagage er al. Dit komt omdat je wat tijd (soms veel tijd) verliest bij de Douane. Als jij je koffer pakt, check dan heel erg goed of het ook jouw koffer is. Er zijn veel dezelfde koffers in omloop en je zult niet de eerste zijn die de verkeerde koffer mee neemt.

Huurauto ophalen
Als je alles hebt dan wordt het tijd om de huurauto op te gaan halen. Meestal zitten er tientallen verhuurbedrijven naast elkaar, dus zorg dat je bij de juiste balie komt te staan. Je verteld hier dat je een auto komt huren en laat je paspoort, creditcard, rijbewijs en eventueel het rijbewijs van je partner zien. Hiermee zal de dame of heer achter de balie aan de slag gaan. De eerste vraag die men stelt is of je niet een upgrade wil van de auto. 9 van de 10 keer hebben ze namelijk maar heel beperkt Economy Cars en dus moeten ze je gratus upgraden.
Daarnaast zullen ze je van alles proberen aan te smeren. Een bekende is de Road Side Services. Deze service zorgt ervoor dat als je een lekke band hebt dat iemand je komt helpen om deze band te vervangen. Kost je $ 17,50 dollar per dag excl. Tax. Let op voor je tekend of dit er op staat of niet en uiteraard moet je zelf beslissen of je dit wilt.

Auto checken
Zorg dat je vooraf je auto altijd goed checkt op schade. Laat ook voor dat je wegrijdt bij het verhuurbedrijf een aantekening maken over de schade die je hebt gezien. Maark hier voor jezelf ook foto's van, voor vertrek.

Navigatie
Je kunt in Amerika bij het verhuurbedrijf een navigatiesysteem huren. Ze rekenen daar allemaal verschillende bedragen voor. Je kunt er ook voor kiezen om je eigen navigatie systeem te gebruiken en hiervoor een kaart te kopen of te huren. Er zijn namelijk een aantal navigatiesystemen waar je voor de periode van een maand de kaart van het land kunt huren. Dit is aanzienlijk goedkoper dan kopen en daarnaast heb je de laatste versie van de kaart. Uit ervaring weten we dat TomTom deze maandservice niet biedt, maar Mio wel.

Informeer je Credit Card bedrijf
Informeer voor vertrek het credit card bedrijf. Laat weten dat je voor een bepaalde periode in Amerika verblijft. Er zijn een hoop geautomatiseerde systemen bij deze bedrijven die goed in de gaten houden of er geen fraude wordt gepleegd. Als het bedrijf weet waar je bent kunnen ze je sneller helpen als je belt. Zorg dus dat je altijd de gegevens van je credit card bedrijf bij de hand hebt. Niet alleen in je telefoon, maar op meerdere plekken.

Er zijn nog heel veel meer tips, weet jij er nog meer vul ze aub hieronder in de reacties in.
Tot snel !

Nicolette

Erg leuk om ons zo mee te nemen op reis, het lijkt wel alsof ik zelf voor de 1e x naar Amerika ga, ben er nl zelf nog nooit geweest. Maar wie weet, kan ik mijn ega Nuno wel zover laten krijgen om een x te gan als ik hem mee laat lezen in jullie leuke verslaglegging :-)

Jan

Nou jongens, dit is tenminste informatie waar je wat hebt! De spanning stijgt (voor de goede lezers dan) en of je koffers nu wel of niet laat inpakken door een ander... als je maar niets vergeet hé! Leuk om te lezen waar jullie je vooraf mee bezighouden en bedankt voor de tips!

Heleen

Volgens mij is het tijd om te vertrekken. Je hebt weer alles op een rijtje! Top heerlijk. Fijne vakantie en laat ons lekker mee genieten!